31 Ağustos 2008 Pazar

madalyon





"Bir gün 'aşk ihtilaldir' demiştiniz. Bu sözün anlamını şimdi anlıyorum. Aşk gelince, gerçekten yeni bir dünya kuruluyormuş. İçimde varlığından haberli bile olmadığım yeni duygular keşfediyorum. Eskiden göl balığıydım, şimdi akıntıya karşı yüzen bir sazanım.


Teyzem sık sık, kocasını aldatan, tanımadığım bir kadından söz açıyor, belki de beni ıslah etmek için uyduruyor, zavallı kadına verip veriştiriyor. Hiç alınmıyorum. Çünkü kendimi, aldatan bir kadın olarak görmüyorum. Aldatmak, sanıyorum ki, bir insanın biriyle birlikte yaşarken, sırf ten zevki, eğlenmek ya da çıkar için başka biriyle birlikte olmasıdır. Aşk bütünüyle başka bir şey. Onun yasaları çok farklı. Kendine özgü bir ahlakı var.


Düşünüyorum: Bir insanın, bir başka insan üzerindeki hakkı ne kadardır, nereye kadardır? Bir insan, bir başka insanın tüm varlığı üzerinde, yani bedeni, ruhu, aklı, vicdanı, hayalleri, umutları ve emelleri üzerinde hak iddia edebilir mi? Bunlar bir nesneymiş gibi, kim olursa olsun, bir başkasının mülkiyet konusu olabilir mi? Üstelik her insanın içinde birçok kişi, birçok kimlik var. Hepsini birden kim mülkiyetine geçirebilir? "


Turgut Özakman/Romantika


Bir erkek ve bir kadın..


Sınırları çizilemeyen kavramlar.. anlamlar.. kargaşalar..


Yaşamın "iki kere iki : dört" etmeyen güvensiz sahaları..


Aşk... Düşünce suçu gibi..

"Rüyalarını kucaklamak istiyorum" der gibi..


İllegal duygular.. illegal acılar.. illegal yalnızlıklar..


Aşkın gerçekleri tepetaklak eden ve tüm dayatmaları anarşistçe reddeden kendine has döngüsü..

Aşk ve ihanet..



Biri varsa ötekisi yok mu?...


? ? ? ? ?


Yeryüzünde sorgulanmamış tek bir harf kalmayana dek... ???....

2 yorum:

...ve], dedi ki...

yada insanın kendisine saygısı yoksa...bilmiyorum en temelde ihanet denilen beynimde yaptığım ilk çağrışım bu...ve de ,aşıksan da birde, en fenası kanmayı durdurduğun anda kandırıldığın gerçeği ile yüzleşmen...insan inanıyor çünkü bir kere kalp denilen şeyle......

paradoks dedi ki...

..akılsız kalbin cezasını...??.. :)